See on mingi mõistatus või? Ja kui on, siis mida ta küll tähendada võiks ? Kas seda kui Serviti kiirrünnaku-torpeedod Henri Sillaste ja Kristjan Muuga tuhatnelja eesmärgi poole kihutavad ja kaitsjad neid takistama ei jõua ? Vabalt võib olla, kuid Eesti folkloorikogudes on see tegelikult ainus mõistatus, mille lahendiks on auto, täpsemalt autorattad. Pärit Rakvere kandist. Muidugi võivad tagumised autorattad esimesest isegi mööda minna ja seda on nähtud ka, kui mõnel vanal parsal täie hoo pealt ratas alt tuleb. Juhi suureks üllatuseks kihutab see siis vägevate hüpetega autost mööda võssa või põllu peale ja hea on, kui teist liiklusvahendit vastu tulema ei juhtu.
“Meie vana auto oli täitsa saan, kunagi ei teadnud, kas peab kevadeni vastu või mehed mängule jõuavad,” räägib kohalik top-gear-man Kalmer Musting uue sõiduriista otsingutest, mis viimaks tutt-uue Peuget 5008 juurde välja jõudsid. Algul oli vaadatud väikese bussi järele, aga mugav mahtuniversaal on samuti täpselt paras. Miks üldse pisikeses Põlvas vaja autoga sõita on kui vähegi liikumisvõimeline inimene jõuab ühest otsast teise kolmveerand tunniga ? Aga sellepärast, et muist rahvast õpib Tartus ja sealt jala tulles oled kohale jõudes üpris väsinud. Mehi, kes seda marsruuti läbivad, ongi seitse. Täpselt nagu masinas kohti. Andreas Rikken, Hendrik Varul, Indrek Neeme, Raiko Rudissaar, Henri Hiiend, Tõnu Jõks ja füsioterapeut Sten Siitam on need seitse käsipallivenda, kellest jutt käib. Too viimane on tegelikult Tallinna mees, aga õpib Tartus ja aitab sel hooajal uustulnukana Serviti mängijaid (ja vahel vast ka treenereid) enam-vähem tarvitamiskõlbulikena püsida.
Ilus hõbedane limusiin seisis juba läinud reedel EDU Keskuse ees ja terve laupäevase päeva takkapihta, vägevad Serviti kirjad peal. Küllap arvati, et jõukas peatreener on selle sinna jätnud, kui Klaipeda bussi peale läks. Reklaamiks või nii, et shoppajatel oleks meeles õhtul spordiuudistest resultaati vaadata. Aga vaat, mis välja tuleb.
Rõõmsad on nii Auto Forte, kes sõiduki Servitile kasutada andis, kui ka klubi president Andres Neeme: “Meil on väga hea meel, et Auto Forte Põlva käsipalli toetab ja on sellest hooajast meie ametlik autopartner.”
Nüüd oleks tarvis veel mõne rongifirmaga leping saada ja endale üks oranž vedur ja vagun hankida. Hooajal on palju mänge pealinnas või selle lähistel, ka Tapal ning sinna viib Põlvast rööpapaar. Rongi puhul on suureks eeliseks see, et saab sõidu ajal ringi kõndida ja kondid ei jää kangeks. Ka on viisakas rongis restoran, kus pakutakse suhkruga teed, keedumuna ja muud head-paremat. Sedasi jääksid ära tüütud seisakud Kükital või Adaveres, kus hundiisuga käsipallurid tavaliselt roogasid sisse pargivad. Paraku võib rongisoov siiski täitumata jääda, seni pole ühestki Eesti võistkonnast kuuldud, kes endale taolist luksust lubada saaks.
Uus Peugeot näeb aga šeff välja nii pealt kui seest ja sellega vuramine on väga inspireeriv ja rõõmupakkuv. Nagu esimeselt pildilt näha, võib sellega vabalt isegi mööda treppe sõita, pole probleemi. Ekipaaž on juba jõudnud öelda, et Tartu-Põlva ots on liiga lühike taolise naudingu tarbeks ja vahel on kiusatus lausa Piusale või Võmmorskisse välja põrutada. Ka juhiistmel viibiv sportlane ei pruugi väsimust karta. See olemine seal on muudetud maksimaalselt ergonoomiliseks ja kõik vajalikud nupud ning juhtimisseeadmed on käe-jala juures. Ei pea neid vahepeal pagasnikus ja kapoti all otsimas käima nagu vana saani puhul tihti ette tuli. Nüüd on Servitil kaks ametlikku ja kirjadega ilusat sõiduriista. Mõned aastad meeskonda teeninud väikebuss on samuti jätkuvalt edev ja kui meistriliigas osalevate satside autopark üles rivistada, oleks esikoht ilmselt kindlustatud. Meistrile kohaselt….